Mathilde

Boulebar

Instagram

DJ: Nicklas Jungstedt

Nicklas är skribent, tvångsironiker och dj på Café Opera. Bloggen vann titeln Årets nöjesblogg redan 2006.

Mode + Film

På bloggen modeochfilm skriver Rebecca om film, hennes frilansjobb och relationen mellan mode och film. På bloggen blandas filmrecensioner/nyheter/analyser/tips med röda mattan och personliga inlägg. Bakom bloggen står Rebecca som är utbildad journalist och filmvetare.

Mode: Mats Carlsson

Mats jobbar sedan flera år tillbaka som frilansande stylist och makeupartist. Följ honom genom hans arbete, inspireras av hans tips och mycket mer. Mode, livsstil, makeup, trend och lite vardag.

Humor & Samhälle: Pezster

Pezster är en av Sveriges största humorbloggare. Bloggtema: Humor, aktuellt, spydigt, tänkvärt, samhällsfrågor, provocerande.

Inredning: Stocklounge

I den här bloggen får ni följa Erika Norbergs spännande liv som inredare och designer i Stockholm. Det blir smarta inredningstips, besök på mässor och möten med aktuella profiler, mm. Helt enkelt en formtoppad blogg som har koll på det mesta du vill veta.

Livsstil: Aenigma

Mest mode, kreativitet, resor och en liten dos vardag.

Mats Carlsson

Det spelar ingen roll...

...hur många leksaker och bollar man har.

Dragkamp!

Det är ju alltid det som någon annan leker med som är roligast!

Kram M

Igår landade vi med turnén i Trollhättan. Solen sken och det var tryckande varmt men så plötsligt kom det en regndroppe. Och en till. Och en till. Solen sken fortfarande stark och känslan började så smått bli lite absurd då det vid det här laget formligen öste ner men ändå var solsken. Men då kom blåsten , blixtarna, åskan och molnen och inom några sekunder regnade det både lodrätt och vågrätt i såna mängder att det nästan är obeskrivbart. Just då stod jag utomhus under ett tak och blev precis lika blöt som om jag stått ute i det fria.

När det till slut lugnat sig sprang jag iväg till artistlogen och väntade. Det hann bli några skyfall från och till innan det lugnade sig så pass mycket att det gick att köra igenom föreställningen. Av säkerhetsskäl är det nämligen inte tillåtet att stå på en utomhusscen full med elektronik när det blixtrar och åskar. Med proffsiga artister som Magnus och Shirley och ett grymt crew blir det dock alltid en bra show, oavsett väder - så även igår.

Efteråt stannade vi kvar i stan och åt en gemensam middag på Butler's - supergod TexMex så långt ifrån alla färdigköpta kryddmixer och majschips man kan komma. Några timmar senare rullade jag och Magnus vidare mot Örebro där vi sovit inatt.

Så glad och lycklig över att solen strålar utanför fönstret just nu - måtte det så förbli resten av dagen, klockan 17.00 är det konsertdags på Gustavsvik här i Örebro!

Kram M

Igår besökte vi underbara Helsingborg, om än bara över dagen så är det alltid lika härligt att vara där - vi saknade dock våra goda vänner Åse  och Daniel som bor i stan men just nu är på semester. Vi får ta igen det en annan gång snart! Gårdages konsert vid Pålsjöbaden var snudd på årets varmaste för musiker och artister då scenen stod vinklad så att solen stekte rätt in - men vad gjorde det när stämningen var på topp!?

Nu är det bara fem konserter kvar och som vanligt känns det alltid lite vemodigt när man börjar se slutet på en turné - gänget som åker blir såklart alltid tight sammansvetsade när man ses precis hela tiden och nu dessutom varje dag. Men jag väljer att se glaset som halvfullt och njuter tiden som är kvar - hela hösten och vintern är fylld med så mycket annat spännande att det känns precis lika kul att blicka framåt!

Jag och Magnus dröjde oss kvar lite extra vid Pålsjö igår, hade hört så mycket bra om deras mat och vi var bägge vrålhungriga. Jag åt bl a en fantastiskt god Röding medan Magnus satsade på skaldjur, så lyxigt att få sitta precis vid stranden och njuta en god middag lagom till att solen går ner. Det är livskvalitet!

Nu är vi på väg till Trollhättan för att möta upp Shirley Clamp och förbereda inför kvällens konsert på Dahlöfs Mosse.

Kram M

Nu har vi avverkat halva Magnus Tillsammansturné , igår var det Tylösand i Halmstad och idag är det Helsingborgs tur! Det kommer så himla mycket folk så man kan knappt tro det är sant - i förrgår på Öland slogs nytt publikrekord och igår fanns inte en ledig plätt att uppbringa någonstans! Extra kul eftersom alla försäljningsintäkter doneras till BRIS.

Vet att kvällens spelplats (Pålsjö Mat & Bar) är helt fantastiskt vackert och tydligen ska även maten vara toppen - hoppas vi hinner äta lite där innan vi rullar tillbaka till härliga Tylösand där vi sover även i natt.

Imorgon lär det bli ett stopp på vägen upp mot Trollhättan, måste fylla på med nya linnen och shorts - det går ju bara inte att ha på sig något varmare än så - försökte med en t-shirt igår men det var nästan så man rann bort! Men jag klagar absolut inte - gärna mer av den här varan!

Hoppas även du har en fin sommar där du är och att du får njuta ordentligt!

Kram M

I måndags gjorde jag och Magnus en dagstripp till Nice tillsammans med Roger och Mikaela. Vi började dagen tidigt med en powerwalk i Cannes för att sedan kila ner till hamnen och äta gemensam frukost innan vi gick upp till tågstationen.

I väntan på tåget!

Man kan lugnt säga att vi haft väldigt roligt på vår resa!

Tågstationen i Nice!

Jag har varit mycket i Nice när jag var yngre men nu är det nästan tio år sedan jag var där sist, det mesta var sig dock likt. Det blev en dag fylld av shopping (även om jag kanske hoppats på att hitta mer så är jag glad att jag inte gjorde det - vi åkte nämligen på sex kilos övervikt på heresan).

Klassiska Negresco!

Gigantisk bougainvillea!

Smokin' hot!

Det var en riktigt trevlig dag som vi sedan avslutade tillsammans med barnen, Mikaelas mamma med make och hans syster på grymma Brasserie Le Festival (är du i Cannes någon gång rekommenderar jag varmt ett besök på den restaurangen - fantastisk mat!) - under middagen bjöds vi dessutom på ett halvtimmeslångt fyrverkeri då det var någon form av pyrotekniskt event i stan.

Hattshopping!

I brist på spegel funkar den bakvända kameran i en iPad ypperligt!

Hela gänget samlat!

Insalata caprese!

Melon med lufttorkad skinka!

Underbart kött!

Grym hamburgare som fick högsta poäng av de som åt den!

Underbar avslutning på vår dagar i Cannes då vi begav oss hemåt mot Sverige efter lunch dagen efter!

Kram M

I fredags flög vi som sagt ner tidigt till Nice för att spendera några dagar i Cannes tillsammans med våra vänner Roger och Mikaela, barnen Hugo och Hedda samt Mikaelas mamma Mariela, maken Per och hans syster Ewa. Ett härligt gäng som vi alla känner väl och umgås mycket med! Vi bodde i två olika våningar på La Croisette, bägge med fantastisk utsikt över medelhavet - så vackert och rogivande!

Vår helt...

....fantastiska....

...utsikt!

Strandunch direkt efter...

...ankomst!

Det som stod på agendan var ett bröllop som nu planerats ett tag. Efter tio år tillsammans skulle nu till slut Roger och Mikaela bli ett par även på papper. Redan efter lunch följde jag och Magnus med det blivande brudparet för att träffa den svenska prästen som skulle viga dem i Cagnes-sur-Mer redan påföljande dag.

Vi gick igenom ceremonin i detalj och satt sedan med prästen en bra stund så att han fick lära känna det blivande brudparet ordentligt, både genom dem själva men också genom oss i egenskap av deras vänner. Stället var supermysigt och prästen toppen så vi var helt lugna efter vi lämnade kapellet bakom oss.

På kvällen blev det sedan tidig middag på stan för att vi alla skulle vakna utvilade på den stora dagen. Visar mer bilder i kommande inlägg!

Kram M

Herrejösses sicken dålig uppkoppling jag haft. Därav glest mellan blogginläggen men nu så, snart kommer en tillbakablick på våra dagar på franska rivieran med massor av bilder!

Snart är det dags att bege sig hem mot Sverige igen, håller tummarna för samma väder i Stockholm och resten av alla de orter vi kommer att besöka i veckan!

Igår var det till slut dags för våra vänner Roger och Mikaela att knyta banden och gifta sig! Vi har vetat om och planerat länge och så himla fint det blev! Jag ska såklart berätta mer och visa bilder men WiFi-uppkopplingen är obefintlig så nu bloggar jag vi mobilen!

Efter ceremonin tog jag bilder på brudparet nere på stan, den ovanför tog jag precis efter vigselakten i kapellet. På kvällen bjöds vi på en fantastisk middag med utsikt över hela Cannes!

Nu väntar lunch och sen ett dopp i Medelhavet som ligger bara 5 meter från vår dörr!

Kram M

Herrjösses så trött jag är! Vi kom hem ganska sent från gårdagens konsert i Västervik och då var det bara att bita i det sura äpplet och sätta igång och packa upp alla väskor, tvätta och snabbt ordna med alla vardagsbstyr som fått vänta medan vi varit på resande fot.

Efter det var det bara att sätta igång och packa på nytt - denna gång för lite semester. Tidigt imorse åkte vi nämligen ut till Arlanda och hoppade på ett flyg för några dagar ledigt bland sol och palmer. Just nu sitter jag högt upp bland molnen och bloggar - så smidigt!

Några gissningar var vi ska?

Berättar mer i nästa blogginlägg!

PS!

För snabbare och mer frekventa uppdateringar - följ mig gärna även på Instagram !

Vilken härlig dag det blev i Gävle igår - vi möttes av strålande sol, som i och för sig snabbt övergick till en halvtimmes ösregn, innan den sedan återkom i all sin prakt och sken resten av dagen och kvällen! Det var mycket folk som kom till Magnus allsångskonsert på Slottstorget, enligt stadens eventansvarige var där drygt 4.000 personer på plats - kul och inte alls illa för en helt nystartad sommarturné!

På kvällen drog vi sedan vidare och gjorde ett snabbt stopp hemma i Stockholm för att packa om väskorna och slänga in en snabb tvätt - vi har varit hemifrån ganska länge nu så då kan det vara skönt att favorittröjan och lite annat får nytt liv och väldoft! Senare drog vi vidare för en hotellnatt lite närmre Västervik där dagens spelning går av stapeln i en gammal slottsruin (Stegeholms Slottsruin)!

Förresten - så himla kul att träffa på så många bloggläsare ute i sommarsverige! Är jätteskoj när ni kommer fram och säger hej på allt från bensinmackar till backstage på Magnus spelningar, alltid kul att få ansikten till de som läser det jag skriver - mer sånt! =)

Nu ska vi förbereda det sista här innan konsertstart - det blir en riktigt solig och fin dag även idag!

[12 3 4 5 6 7 8 9 ..197

Blogginfo

Mats Carlsson

Namn Mats Carlsson

Bloggtema Mode, livsstil och resor.

Yrke Jobbar sedan flera år tillbaka som stylist och makeupartist med en stor passion för foto.

Familj Maken Magnus Carlsson som är artist och de fyra Dansk-Svenska Gårdshundarna Selma, Pipen, Barbro och Doris.

Kontakt info@matscarlsson.se

Klicka här för att följa mig på Instagram!

Kategorier

På plats i Istanbul!

Resor Som jag har smusslat och smugit för att han inte ska ana något...

Reseplanering och bloggnytt!

Resor Tänkte att det var på sin plats med lite nytt bildmaterial...

Nytt från nätet!

Trend Idag har jag haft kontorsdag - blev ändå att kliva upp i ottan då jag...

Baka kolhydratsnålt!

Hälsa Igår testade jag ett recept på fröknäcke som jag bara måste dela...

Vänner på besök!

Hälsa I förmiddags mötte jag och Magnus upp Lena och...

Supergrönsaken!

Mat/Recept Raw-food sägs ju vara en av de bästa kostinriktningarna för...

Ystad Saltsjöbad!

Resor Vilken dag vi har haft, klev upp tidigt imorse i...

På Bon Island!

Resor Till vårt hotell hör en privat ö, Bon Island, dit man kan bli...

På Oscarsgala...

Resor ...eller nästan i alla fall! Igår kväll var vi på Kodak Theatre där...

Övrigt

Registrera/avregistrera
Bakgrund
Ljus enfärgadLjus mönstrad

Klicka här för att tipsa oss