Mathilde

Boulebar

Instagram

DJ: Nicklas Jungstedt

Nicklas är skribent, tvångsironiker och dj på Café Opera. Bloggen vann titeln Årets nöjesblogg redan 2006.

Mode + Film

På bloggen modeochfilm skriver Rebecca om film, hennes frilansjobb och relationen mellan mode och film. På bloggen blandas filmrecensioner/nyheter/analyser/tips med röda mattan och personliga inlägg. Bakom bloggen står Rebecca som är utbildad journalist och filmvetare.

Mode: Mats Carlsson

Mats jobbar sedan flera år tillbaka som frilansande stylist och makeupartist. Följ honom genom hans arbete, inspireras av hans tips och mycket mer. Mode, livsstil, makeup, trend och lite vardag.

Humor & Samhälle: Pezster

Pezster är en av Sveriges största humorbloggare. Bloggtema: Humor, aktuellt, spydigt, tänkvärt, samhällsfrågor, provocerande.

Inredning: Stocklounge

I den här bloggen får ni följa Erika Norbergs spännande liv som inredare och designer i Stockholm. Det blir smarta inredningstips, besök på mässor och möten med aktuella profiler, mm. Helt enkelt en formtoppad blogg som har koll på det mesta du vill veta.

Livsstil: Aenigma

Mest mode, kreativitet, resor och en liten dos vardag.

Mats Carlsson

Det spelar ingen roll...

...hur många leksaker och bollar man har.

Dragkamp!

Det är ju alltid det som någon annan leker med som är roligast!

Kram M

I måndags gjorde jag och Magnus en dagstripp till Nice tillsammans med Roger och Mikaela. Vi började dagen tidigt med en powerwalk i Cannes för att sedan kila ner till hamnen och äta gemensam frukost innan vi gick upp till tågstationen.

I väntan på tåget!

Man kan lugnt säga att vi haft väldigt roligt på vår resa!

Tågstationen i Nice!

Jag har varit mycket i Nice när jag var yngre men nu är det nästan tio år sedan jag var där sist, det mesta var sig dock likt. Det blev en dag fylld av shopping (även om jag kanske hoppats på att hitta mer så är jag glad att jag inte gjorde det - vi åkte nämligen på sex kilos övervikt på heresan).

Klassiska Negresco!

Gigantisk bougainvillea!

Smokin' hot!

Det var en riktigt trevlig dag som vi sedan avslutade tillsammans med barnen, Mikaelas mamma med make och hans syster på grymma Brasserie Le Festival (är du i Cannes någon gång rekommenderar jag varmt ett besök på den restaurangen - fantastisk mat!) - under middagen bjöds vi dessutom på ett halvtimmeslångt fyrverkeri då det var någon form av pyrotekniskt event i stan.

Hattshopping!

I brist på spegel funkar den bakvända kameran i en iPad ypperligt!

Hela gänget samlat!

Insalata caprese!

Melon med lufttorkad skinka!

Underbart kött!

Grym hamburgare som fick högsta poäng av de som åt den!

Underbar avslutning på vår dagar i Cannes då vi begav oss hemåt mot Sverige efter lunch dagen efter!

Kram M

I fredags flög vi som sagt ner tidigt till Nice för att spendera några dagar i Cannes tillsammans med våra vänner Roger och Mikaela, barnen Hugo och Hedda samt Mikaelas mamma Mariela, maken Per och hans syster Ewa. Ett härligt gäng som vi alla känner väl och umgås mycket med! Vi bodde i två olika våningar på La Croisette, bägge med fantastisk utsikt över medelhavet - så vackert och rogivande!

Vår helt...

....fantastiska....

...utsikt!

Strandunch direkt efter...

...ankomst!

Det som stod på agendan var ett bröllop som nu planerats ett tag. Efter tio år tillsammans skulle nu till slut Roger och Mikaela bli ett par även på papper. Redan efter lunch följde jag och Magnus med det blivande brudparet för att träffa den svenska prästen som skulle viga dem i Cagnes-sur-Mer redan påföljande dag.

Vi gick igenom ceremonin i detalj och satt sedan med prästen en bra stund så att han fick lära känna det blivande brudparet ordentligt, både genom dem själva men också genom oss i egenskap av deras vänner. Stället var supermysigt och prästen toppen så vi var helt lugna efter vi lämnade kapellet bakom oss.

På kvällen blev det sedan tidig middag på stan för att vi alla skulle vakna utvilade på den stora dagen. Visar mer bilder i kommande inlägg!

Kram M

Herrejösses sicken dålig uppkoppling jag haft. Därav glest mellan blogginläggen men nu så, snart kommer en tillbakablick på våra dagar på franska rivieran med massor av bilder!

Snart är det dags att bege sig hem mot Sverige igen, håller tummarna för samma väder i Stockholm och resten av alla de orter vi kommer att besöka i veckan!

Igår var det till slut dags för våra vänner Roger och Mikaela att knyta banden och gifta sig! Vi har vetat om och planerat länge och så himla fint det blev! Jag ska såklart berätta mer och visa bilder men WiFi-uppkopplingen är obefintlig så nu bloggar jag vi mobilen!

Efter ceremonin tog jag bilder på brudparet nere på stan, den ovanför tog jag precis efter vigselakten i kapellet. På kvällen bjöds vi på en fantastisk middag med utsikt över hela Cannes!

Nu väntar lunch och sen ett dopp i Medelhavet som ligger bara 5 meter från vår dörr!

Kram M

Herrjösses så trött jag är! Vi kom hem ganska sent från gårdagens konsert i Västervik och då var det bara att bita i det sura äpplet och sätta igång och packa upp alla väskor, tvätta och snabbt ordna med alla vardagsbstyr som fått vänta medan vi varit på resande fot.

Efter det var det bara att sätta igång och packa på nytt - denna gång för lite semester. Tidigt imorse åkte vi nämligen ut till Arlanda och hoppade på ett flyg för några dagar ledigt bland sol och palmer. Just nu sitter jag högt upp bland molnen och bloggar - så smidigt!

Några gissningar var vi ska?

Berättar mer i nästa blogginlägg!

PS!

För snabbare och mer frekventa uppdateringar - följ mig gärna även på Instagram !

Vilken härlig dag det blev i Gävle igår - vi möttes av strålande sol, som i och för sig snabbt övergick till en halvtimmes ösregn, innan den sedan återkom i all sin prakt och sken resten av dagen och kvällen! Det var mycket folk som kom till Magnus allsångskonsert på Slottstorget, enligt stadens eventansvarige var där drygt 4.000 personer på plats - kul och inte alls illa för en helt nystartad sommarturné!

På kvällen drog vi sedan vidare och gjorde ett snabbt stopp hemma i Stockholm för att packa om väskorna och slänga in en snabb tvätt - vi har varit hemifrån ganska länge nu så då kan det vara skönt att favorittröjan och lite annat får nytt liv och väldoft! Senare drog vi vidare för en hotellnatt lite närmre Västervik där dagens spelning går av stapeln i en gammal slottsruin (Stegeholms Slottsruin)!

Förresten - så himla kul att träffa på så många bloggläsare ute i sommarsverige! Är jätteskoj när ni kommer fram och säger hej på allt från bensinmackar till backstage på Magnus spelningar, alltid kul att få ansikten till de som läser det jag skriver - mer sånt! =)

Nu ska vi förbereda det sista här innan konsertstart - det blir en riktigt solig och fin dag även idag!

Kram M

Efter gårdagens regniga men väldigt lyckade turnépremiär i Lysekil styrde vi kosan vidare mot Gävle som är nästa turnéstopp. Det blev dock övernattning på Stadshotellet i Västerås på vägen eftersom klockan hann bli ganska mycket och vi var riktigt trötta.

Efter en god natts sömn, som dock gärna hade kunnat få vara något längre blev det en powerwalk längs fina Svartån, frukost, dusch och sen iväg. Nu väntar alltså Gävle och Slottstorget. Som det ser ut kommer det vara strålande sol och 25 grader varmt - skön kontrast mot gårdagen alltså!

Vill du läsa mer om turnén och dess olika stopp kika på roligaretillsammans.se

Kram M

Sorry för sent blogginlägg, hela dagen har gått i hundraåttio!

Redan igår kväll landade vi i Göteborg och checkade in på vårt hotell. Bilköerna mellan Ystad och Göteborg var hemska och vi kom fram ganska sent så efter en snabb middag på stan skulle vi kolla på film innan vi somnade - så blev det inte - så fort vi nuddade sängen hördes enbart zzZZzzzz från alla och envar i familjen Carlsson!

Imorse gick vi upp ganska tidigt för att käka frukost och ta en vända ner till NK för att komplettera med lite smågrejer till kvällens Lotta på Liseberg där både jag och Magnus skulle medverka, Magnus på scen och jag bakom då jag fixade Magnus kläder, hår och makeup.

Många undrar vilka produkter jag använder - ungefär såhär ser det ut

på bordet när jag lägger en TV-makeup på Magnus!

Ny favorit från Peter Thomas Roth - en skin tightener som är helt

makalös - finns hos skincity.se !

En del av kläderna hittade jag när vi var i Istanbul häromsistens men annars är det ett hopplock av både nytt och gammalt, en del kommer till och med från min garderob - där har vi en stor fördel med att som kille leva tillsammans med en annan kille, haha! Mina favoriter för kvällen var dock Magnus skor från Kris van Assche - har själv suktat efter dem länge men kände att de passade klockrent till Magnus nu i sommar så vi beställde dem till honom istället.

Vad säger ni som såg programmet - tre klädbyten hann vi med, fick stylingen godkänt?

Imorgon är det turnépremiär så nu är det sovdags här!

Kram M

Igår var första dagen på flera dagar då solen inte riktigt var med oss. Det var fortfarande varmt och skönt men tyvärr mulet så efter morgonens powerwalk övergav vi pool och strand för en sväng in till centrum. Väderomslaget kom ganska lägligt så jag ändå behövde fylla på med lite nya kläder. Även Janne och Johanna  följde med in så det blev en kombinerad shopping,- och lunchtur.

Var tog solen vägen?

Mysiga Ystad påminner en hel del om Visby!

Efter vi kommit tillbaka till hotellet tänkte vi först gå ner till SPA-avdelningen men med var fler som tänkt samma tanke så istället för att ner och trängas traskade vi bort till närliggande Fritidsbaren för att testa deras Wienerbröd som vi hört så mycket om både i år och förra året.

Fritidsbaren!

Vi tog bara ett halvt vardera men jag hade lätt kunnat äta tio stycken,

såååå goda!

På hemvägen började det smådugga lite så det blev en rask promenad. Jag kan dock aldrig sluta slås av den fantastiska doften av ett sommarregn - visst är det något speciellt?

Idag lämnar vi Ystad för denna gång - tack Ystad Saltsjöbad  för fantastiska dagar, vi kommer tveklöst tillbaka!

Nästa anhalt - Göteborg!

[12 3 4 5 6 7 8 9 ..197

Blogginfo

Mats Carlsson

Namn Mats Carlsson

Bloggtema Mode, livsstil och resor.

Yrke Jobbar sedan flera år tillbaka som stylist och makeupartist med en stor passion för foto.

Familj Maken Magnus Carlsson som är artist och de fyra Dansk-Svenska Gårdshundarna Selma, Pipen, Barbro och Doris.

Kontakt info@matscarlsson.se

Klicka här för att följa mig på Instagram!

Kategorier

På plats i Istanbul!

Resor Som jag har smusslat och smugit för att han inte ska ana något...

Reseplanering och bloggnytt!

Resor Tänkte att det var på sin plats med lite nytt bildmaterial...

Nytt från nätet!

Trend Idag har jag haft kontorsdag - blev ändå att kliva upp i ottan då jag...

Baka kolhydratsnålt!

Hälsa Igår testade jag ett recept på fröknäcke som jag bara måste dela...

Vänner på besök!

Hälsa I förmiddags mötte jag och Magnus upp Lena och...

Supergrönsaken!

Mat/Recept Raw-food sägs ju vara en av de bästa kostinriktningarna för...

Ystad Saltsjöbad!

Resor Vilken dag vi har haft, klev upp tidigt imorse i...

På Bon Island!

Resor Till vårt hotell hör en privat ö, Bon Island, dit man kan bli...

På Oscarsgala...

Resor ...eller nästan i alla fall! Igår kväll var vi på Kodak Theatre där...

Övrigt

Registrera/avregistrera
Bakgrund
Ljus enfärgadLjus mönstrad

Klicka här för att tipsa oss